Firemní blog

AComputer

Firemní blog tvoří také nedílnou součást marketingového mixu moderní firmy.

Firemní blogy jsou významným nástrojem firemní komunikace. Jsou zdrojem návštěvnosti a nových kontaktů. Posilují a rozšiřují klíčová slova a pomáhají zlepšovat hodnocení stránek u vyhledávačů ( SEO).

Více informací

1 815 Kč s DPH


1 500 Kč bez DPH

Firemní blog může přinést řadu výhod jak velkým zavedeným společnostem, tak malým podnikům, drobným podnikatelům a živnostníkům. Bude to však vyžadovat čas, trpělivost a stát nemálo úsilí.

V současné praxi mohou firemní blogy nahrazovat sociální sítě. Ty však nemohou nabídnout prostor pro delší sdělení. Firemní blogy jsou navíc umístěny na vlastních stránkách firmy, nejsou tedy závislé na politice a pravidlech dané sociální sítě.

Také firemní blogy však mají svá pravidla. Pokud se těmito zásadami budete řídit, přinese vám firemní blog maximální možný efekt.

Deset zásad firemního blogu

  • Komentujte aktuální dění, vysvětlujte pojmy, posilujte svoji autoritu v oboru.
  • Představte své podnikání, produkty a služby z dalších úhlů, nechte čtenáře nahlédnout do zákulisí. Budujte svoji značku.
  • Publikujte na blogu recenze, zákaznické zkušenosti, tipy a praktické návody.
  • Buďte osobní, ukažte lidskou tvář firmy, vytvářejte kolem sebe komunitu. Snažte se využít virální potenciál blogu.
  • Využívejte jazyk svých čtenářů, pište poutavě, výstižně a přehledně. Nepodceňujte význam nadpisů. Text doplňte obrázky, fotografiemi, příp. multimediálním obsahem.
  • Buďte originální, publikujte jen unikátní obsah. Tvořte příspěvky s reálnou informační hodnotou. Správná gramatika by měla být samozřejmostí.
  • Zařaďte do textu i call to action, ale vyhněte se přímým obchodním nabídkám. Na blogu není místo ani pro tiskové zprávy.
  • Příspěvky publikujte pravidelně. Nový příspěvek vkládejte alespoň jednou do týdne.
  • Nezapomeňte se čtenáři komunikovat. Zapojte se do diskuze pod článkem. Vyhýbejte se však osobním útokům. Na kritiku reagujte uvážlivě.
  • Umožněte odběr novinek přes RSS nebo emailový newsletter. Propojte blog se sociálními sítěmi.

Než firemní blog spustíte…

Vést firemní blog vyžaduje pevný plán a jeho dodržování. Jakkoli může být pojatý neformálně, měl by odrážet stanovenou strategii nastavenou v počáteční fázi. Ještě před spuštěním blogu je vhodné rozklíčovat tyto otázky:

  • Kdo jsou moji čtenáři? Pro koho píšu? Koho chci oslovit? Jde o zaměstnance, zákazníky nebo širokou veřejnost? Jaká je cílová skupina blogu?
  • Jakým stylem budu blog psát? Jaká témata budu zpracovávat? Jak zaujmu čtenáře? Jak je zapojím?
  • Jak často budu uveřejňovat příspěvky? Jakým způsobem a kdy budu komunikovat se čtenáři prostřednictvím diskuze?
  • Jak na blog přivedu návštěvníky? Jaké bude umístění blogu v kontextu webu, eshopu, sociálních sítí, emailingu a ostatních kanálů?

Proč mít firemní blog?

Na začátku byla řeč o tom, že jednoduchá cesta to nebude, ale vyplatí se. Pokud stále máte pochybnosti, zde je 5 základních důvodů, proč mít firemní blog.

  • Je významným nástrojem komunikace – nejenom se zákazníky, ale také zaměstnanci, obchodními partnery, autoritami oboru, významnými institucemi aj.
  • Představuje prostor pro diskuzi, umožňuje lépe poznat a pochopit své zákazníky.
  • Posiluje značku a důvěryhodnost firmy, zvyšuje loajalitu zákazníků. Dává prostor pro personalizaci firmy a firemní příběh.
  • Je zdrojem návštěvnosti a nových zákazníků. Rozšiřuje klíčové fráze, které přivádějí na web nové návštěvníky.
  • Díky kvalitnímu obsahu a návštěvnosti posiluje pozice ve vyhledávačích, má příznivý vliv na SEO.